Partnerzy serwisu:
Biznes

Czy marszałek przyjmie ofertę Przewozów Regionalnych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
12-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Czy marszałek przyjmie ofertę Przewozów Regionalnych?
Marszałek Adam Matusiewicz miał nadzieję na pomoc spółki Przewozy Regionalne w realizacji przewozów do końca roku. Zarząd PR chce jednak przejąć linie "stykowe" na cały rok. Marszałek musiałby w tym celu zmienić budżet i uzyskać zgodę sejmiku.

PR chcą umowy na rok

– Marszałek Adam Matusiewicz zwrócił się do Przewozów Regionalnych z wnioskiem o pomoc w odciążeniu Kolei Śląskich w tej trudnej sytuacji. Chodzi tu o połączenia "stykowe" – powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Witold Trólka z biura prasowego marszałka. O prośbie urzędu marszałkowskiego pisaliśmy tutaj.

– Jeszcze wczoraj ze strony Przewozów Regionalnych mieliśmy pozytywny odzew - zdradza kulisy rozmów Trólka. – Jednak dziś został postawiony warunek podpisania rocznej umowy – dodaje. Warunek ten przedstawiła przed godziną 14 prezes przewoźnika Małgorzata Kuczewska-Łaska, o czym informowaliśmy tutaj.

Potrzebna zgoda sejmiku

Czy marszałek zaakceptuje warunki Przewozów Regionalnych? – Decyzja jeszcze nie zapadła, ale to są trudne warunki do spełnienia – przyznaje Trólka. Nieznana jest jeszcze stawka za przewozy, której zażądały Przewozy Regionalne, jednak w poprzedniej umowie z UMWŚ miały zagwarantowane ponad 20 zł/pckm. Jednak nie tylko cena usługi jest tu decydującym czynnikiem.

– Żeby zaakceptować ofertę na cały rok, musielibyśmy dokonać zmian w budżecie. Do tego konieczna jest uchwała sejmiku - mówi Trólka. – Dlatego dla nas o wiele korzystniejsze byłoby wpuszczenie Przewozów Regionalnych na tory od teraz do końca roku – przyznaje.

Nieważne, czy to ciężkie lokomotywy czy ezt. Pasażerowie muszą dojechać

– Cały czas jesteśmy w stanie sobie poradzić z przewozami, nawet jak odrzucimy ofertę Przewozów Regionalnych - mówi Trólka. Odniósł się też także do wynajmu kolejnych siedmiu lokomotyw od PKP Cargo, które są mniej ekonomiczne w prowadzeniu przewozów od zespołów trakcyjnych. – W obecnej chwili kryzysu mamy zasadę, że nie liczymy się z kosztami. Nieważne czy ciężkie lokomotywy ciągną składy, czy musimy podstawić komunikację zastępczą, pasażerowie muszą dojechać – zakończył Trólka.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5